مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و برق الکترونیک دانشگاه پیام نور اوز

این وبلاگ به منظور ارائه خدمات به دانشجویان محترم پیام نور اوز آماده شده است. ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید.

مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و برق الکترونیک دانشگاه پیام نور اوز

این وبلاگ به منظور ارائه خدمات به دانشجویان محترم پیام نور اوز آماده شده است. ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید.

نویسندگان

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۸
آبان


کلاس آزمایشگاه ریز پردازنده 5شنبه عصر ساعت دوم در محل آزمایشگاه کامپیوتر برگزار می گردد.

  • شیوا کمالی
۲۸
آبان
کلیه کلاس های فردا پنجشنبه 29 آبان ماه با آقای امیری برگزار نمی شود.
  • محمد خجسته
۲۸
آبان

تغییرات آزمون ارشد فناوری اطلاعات به سال آینده موکول شد

تغییرات اعمال شده در رشته فناوری اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ برای امسال محقق نخواهد شد و از سال آینده اعمال می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری ایسنا، در روزهای گذشته داوطلبان رشته IT از تغییرات دقیقه نودی کدرشته‌ها در آزمون کارشناسی ارشد گلایه کرده و دست به تجمع زدند.

دلیل اعتراض و تجمع این داوطلبان این بود که، پیش ازین کدرشته مهندسی فناوری اطلاعات دارای چهار زیرمجموعه شامل «تجارت الکترونیک» ، «رایانه امن (امنیت شبکه)»، «شبکه‌های کامپیوتری» و«مهندسی فناوری اطلاعات» بود اما داوطلبان پس از انتشار دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد متوجه شدند رشته‌های «امنیت شبکه» و «شبکه‌های کامپیوتری» که از پرطرفدارترین رشته‌ها هستند به زیر مجموعه های کدرشته مهندسی کامپیوتر منتقل شده‌اند که این امر باعث می‌شد ۶ درس به منابع امتحانی داوطلبان این کدرشته‌ها اضافه شود.

این اتفاق در حالی رخ داده بود که تا قبل از انتشار دفترچه راهنمای آزمون هیچ منبع رسمی‌ این خبر را اعلام نکرده بود وحتی داوطلبانی که در آزمون‌های سازمان سنجش شرکت می‌کردند هم از این موضوع اطلاع نداشتند.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری از اعمال این تغییرات در دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال آینده خبرداد.

حسین حسینی در گفت و گو ایسنا، گفت: تغییرات اعمال شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ برای امسال محقق نخواهد شد و از سال آینده اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه درمورد این تغییرات در دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: هرچه دفتر برنامه ریزی اعلام کند، در دفترچه سازمان سنجش منتشر می‌شود. تغییرات اعمال شده، هم اکنون در سایت سنجش مشخص شده و ذکر شده است که این تغییرات از سال آینده اعمال خواهند شد.

  • شیوا کمالی
۲۷
آبان


تغییرات جداول رشته‌های امتحانی در گروه فنی و مهندسی
جدول عنوان رشته و مواد امتحانی مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات (کد ۱۲۷۶) به شرح ذیل اصلاح می‌گردد.

۱۲۷۶- مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات (IT) *
عناوین دروس امتحانی: ۱- زبان عمومی و تخصصی، ۲- دروس مشترک (ساختمان‌های گسسته، ساختمان داده‌ها، طراحی الگوریتم، مهندسی نرم‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری)، ۳- اصول و مبانی مدیریت،
۴- مجموعه دروس تخصصی مشترک (اصول طراحی پایگاه‌ داده‌ها، هوش مصنوعی، سیستم‌های عامل)، ۵- معماری کامپیوتر.
رشته
گرایش
ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس (از راست به چپ)
۱
۲
۳
۴
۵
۱) تجارت الکترونیکی
ـ
۱
۴
۱
۲
۰
۲) مهندسی فناوری اطلاعات (IT)
ـ
۱
۴
۱
۲
۰
۳) شبکه­ های کامپیوتری
۱
۴
۰
۲
۱
۴) امنیت اطلاعات
۱
۴
۰
۲
۱
جدول عنوان رشته و مواد امتحانی مجموعه مهندسی کامپیوتر (کد ۱۲۷۷) به شرح ذیل اصلاح می‌گردد.
۱۲۷۷- مجموعه مهندسی کامپیوتر
عناوین دروس امتحانی: ۱- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی‌)، ۲- ریاضیات (ریاضیات‌ مهندسی، آمار و احتمالات، محاسبات‌ عددی‌، ساختمان‌های ‌گسسته‌)، ۳- دروس مشترک (ساختمان‌ داده‌ها، نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها، مدارهای‌ منطقی‌، معماری ‌کامپیوتر، سیستم‌ عامل)، ۴- دروس تخصصی معماری سیستم­های ‌کامپیوتری (مدارهای الکتریکی، VLSI، الکترونیک ‌دیجیتال‌، انتقال‌ داده‌)، ۵- دروس ‌تخصصی ‌هوش‌ مصنوعی و رباتیکز (مدارهای‌ الکتریکی‌، طراحی‌ الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی‌)، ۶- دروس تخصصی نرم‌افزار (کامپایلر، زبان‌های‌ برنامه‌سازی‌، طراحی الگوریتم‌، پایگاه‌ داده‌).
رشته
گرایش
ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس (از راست به چپ)
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۱) معماری سیستم­های کامپیوتری
ـ
۱
۱
۲
۲
۰
۰
۲) هوش مصنوعی و رباتیکز
ـ
۱
۱
۲
۰
۲
۰
۳) نرم­افزار
ـ
۱
۱
۲
۰
۰
۲
۴) الگوریتم­ها و محاسبات
ـ
۱
۲
۴
۰
۰
۴
  • شیوا کمالی
۲۷
آبان


تجمع داوطلبان معترض کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات در مقابل وزارت علوم و تحقیقات

تعدادی از داوطلبان کارشناسی ارشد رشته ی IT (مهندسی فناوری اطلاعات) ظهر دیروز با حضور در مقابل وزارت علوم نسبت به تغییرات اعمال شده در کدرشته‌های IT در دفترچه آزمون امسال اعتراض کردند.

یکی از این داوطلبان در این باره به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران،گفت: کدرشته مهندسی فناوری اطلاعات دارای چهار زیرمجموعه است که این چهار مورد شامل «تجارت الکترونیک» ، «رایانه امن (امنیت شبکه)»، «شبکه‌های کامپیوتری» و«مهندسی فناوری اطلاعات» است اما داوطلبان پس از انتشار دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد متوجه شدند رشته‌های «امنیت شبکه» و «شبکه‌های کامپیوتری» که از پرطرفدارترین رشته‌ها هستند به زیر مجموعه های کدرشته مهندسی کامپیوتر منتقل شده‌اند.

این داوطلب ادامه داد: این امر باعث شده است ۶ درس به منابع امتحانی داوطلبان این کدرشته‌ها اضافه شود.این در حالی است که این داوطلبان هیچ‌کدام از این منابع را در مقطع کارشناسی مطالعه نکرده‌اند و با توجه به فرصت باقی‌مانده تا آزمون کارشناسی ارشد مطالعه این منابع امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر این‌که تا قبل از انتشار دفترچه راهنمای آزمون هیچ منبع رسمی‌ این خبر را اعلام نکرده بود، افزود: حتی داوطلبانی که در آزمون‌های سازمان سنجش شرکت می‌کردند هم از این موضوع اطلاع نداشتند که این امر اجحاف در حق داوطلب است.

این داوطلب در پایان از ارسال نامه‌ای به دفتربرنامه ریزی و دفتر شورای گسترش وزارت علوم خبر داد و افزود: نامه‌ای توسط داوطلبان معترض خطاب به دفتربرنامه ریزی و دفتر شورای گسترش وزارت علوم نوشته شده است و مسئولین قول پیگیری داده‌اند و با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام ارشد امروز به پایان می‌رسد امیدواریم این مشکل برطرف شود.

  • شیوا کمالی
۲۴
آبان


کلاس مبانی سازمان و مدیریت با استاد خانم نجم دینی فردا یک شنبه تاریخ 25 آبان ماه لغو گردید.

  • شیوا کمالی
۲۴
آبان


امتحان میانترم درس مبانی سازمان در روز یکشنبه  تاریخ 9 آذر ماه ساعت 9:45 برگزار میگردد.

فصول 1.2.3

  • شیوا کمالی
۲۲
آبان

اعتراض داوطلبان به حذف دو گرایش IT کنکور کارشناسی ارشد ۹۴

سازمان سنجش آموزش کشور دو گرایش  “امنیت و شبکه‌های کامپیوتری” رشته ی مهندسی فناوری اطلاعات (IT) را حذف کرده است و به رشته مهندسی کامپیوتر اضافه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز در نامه‌ای به رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دو رشته امنیت و شبکه‌های کامپیوتری را پایه‌های رشته خود دانسته و حذف این دو رشته را زمینه ساز حذف رشته فناوری اطلاعات در آینده‌ای نه‌چندان دور ارزیابی کرده‌اند.

درمتن این نامه که نسخه‌ای از آن برای ایسنا ارسال شده، آمده است:

“ریاست محترم سازمان سنجش

این نامه، از طرف دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز در اعتراض به تصمیم آن سازمان در راستای حذف دو کد رشته امنیت و شبکه های کامپیوتری است.

رشته فناوری اطلاعات، رشته‌ای نسبتا جدید در دانشگاه‌های ایران و میان رشته‌ای مفید بین رشته‌های مدیریت، نرم افزار و سخت افزار بود، ولی با این تصمیم این رشته به رشته‌ای صرفا مدیریتی تبدیل شده است.

این در حالی است که دو کد رشته حذف شده به واقع زیرشاخه‌ها و ستون‌های محکم این رشته به‌شمار می‌روند و چه بسا با حذف آنها در آینده‌ای نه چندان دور، این رشته نیز یا به طور کامل حذف یا به زیرشاخه ای از مجموعه مدیریت تبدیل شود.

دلیل دیگر اعتراض این است که این تصمیم در زمانی به ما اعلام شده که تا آزمون ارشد تنها سه ماه زمان باقی است؛ در حالی که با حذف این دو رشته و اضافه شدن آن به شاخه مهندسی کامپیوتر علاوه بر منابع قبلی، ۶ منبع جدید نیز به کل منابع اضافه شده و خواندن این حجم از دروس در زمان باقی مانده کاری بس دشوار و حتی غیرممکن است.

این در حالی است که سه جلد از این منابع (ریاضیات مهندسی، محاسبات عددی و انتقال داده) خاص رشته‌های مهندسی کامپیوتر و خواندن آن برای دانشجویان آی تی تلاشی بیهوده است.

دلیل آخر کم شدن فرصت شغلی فارغ التحصیلان آی.تی به موجب این تصمیم است. با این کار به جای داشتن چهار فرصت شغلی تنها به دو فرصت شغلی باید بسنده کرد که آنها نیز در حال حاضر بازار کار مناسبی ندارند و حتی اگر داشته باشند با افزایش خیل فارغ التحصیلان و دانشجویان در این دو رشته این بازار کار نیز به زودی اشباع می‌شود و این خود موجب افزایش معضل بیکاری خواهد شد.

لذا از آن مقام مسئول درخواست داریم در تصمیم خود تجدید نظر کرده و بر حق مسلم ما صحه گذاشته و آن را بپذیرد.”

  • شیوا کمالی
۱۹
آبان

انجمن علمی تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر عضو گیری میکند.

علاقه مندان جهت نام نویسی  در قسمت نظر همین پست نام.نام خانوادگی.سال ورودی و همچنین شماره تلفن خود را برای ما ارسال نمایند.

با تشکر

  • شیوا کمالی
۱۹
آبان

دانشجویان ورودی 93 جهت دریافت کارت دانشجویی به کارشناس رشته مراجعه نمایند.

  • محمد خجسته